donderdag 16 september 2010

ik ben terug...

en heb al veel willen doen, maar nog niet veel kunnen doen. De vakantie was heerlijk, ik heb zelfs wat gemaakt! Dag 1 bleek al dat het nieuwe fietsstoeltje geen gordelbeschermers had, dus haakte ik er 's avonds al meteen een paar. Verder maakte ik nog een PIF-je, maar dit heeft nog even een finishing touch nodig, en als het op de post is, laat ik het hier ook even zien.
Verder ben ik heel flink geweest en heb ik me gisteren ingeschreven in de naailes, met het idee: dan wordt er toch 1 avond per week hard gewerkt. Maar helaas moeten we een jas maken, voor onszelf... EN ik heb net 2 stofjes in huis om 2 leuke jasjes te maken voor De Dochter die in november naar school moet. Dus nu zit ik met een dilemma:
- neem ik de gelegenheid ter handen, en maak ik voor mezelf een echte jas. Want ik weet nu al dat ik tegen de winter weer niets vind om aan te doen.
- of maak ik een snelle cape, en werk ik dan in de les verder aan de jas van De Dochter als 'vrij werk'???
Wat zouden jullie doen? Eneh, waar vind ik een patroon voor een leuke jas? Een eerste zoektocht door de laatste 2 jaar knipmodes en burda's leverden voorlopig niets op... Ik weet het, ben een moeilijke...

En dan komt het volgende probleem: stof vinden... Ik ben nogal gierig wat betreft stof. Ik ga meestal in Kapellen om stofjes, veel keus, weinig geld, goede kwaliteit. Maar om nu snel snel helemaal naar Kapellen te rijden, dat zal dit weekend niet lukken. Ik zal een keuze moeten maken tussen Nekkertex en Pauli, maar heb maar tijd om eentje te bezoeken. Dus moet het meteen de juiste keuze zijn... dilemma, dilemma

Geen opmerkingen: