donderdag 10 november 2011

eentje voor de winter


Toen ik de stof zag liggen bij Pauli, was ik verliefd. Ik kocht een dikke meter, en dacht aan een kleedje. Een weekend ging voorbij, en zondagnacht schoot ik ineens wakker: ik wil een kleedje met lange mouwen! Dus sprong ik maandag tijdens mijn middagpauze op een geleende gele fiets, en spurtte naar het centrum, in de hoop dat de heren van pauli nog een dik half metertje over hadden. De rol was al serieus geslonken, maar gelukkig hadden ze nog wat centimetertjes voor mij. Ik kocht bijpassende gele boordstof en zag het al helemaal zitten. En dankzij mijn lieve overlock, werd dit kleedje helemaal zoals in mijn dromen...

13 opmerkingen:

Zaanse Zolder zei

ooooh wat is dit een gaaf jurkje !
Ik kan me goed voorstellen dat je op slag verliefd was op dit stofje.
Ik wil ook een Pauli in de buurt !!

Marina zei

Eeen droomkleedje!

volkstuinvlooiendijk zei

Leuk, lekker retro en ook wel herfstig met het oranje/bruin. Welk patroon heb je gebruikt?

Liezewiezewoes zei

oooooohhhhh! zo een mooi stofje! hoog hebben gehalte!

mama saartje zei

het patroon is burda 7828, maar dan zonder knoopstuk, en de boordstof was ook een verzinseltje.

Neel zei

het uiteinde van de mouwen vind ik zalig!

vicarno's mama zei

Wow, ongelofelijk prachtig!!!

Unknown zei

het is prachtig. een beetje zoals in mijn dromen ook! ik ga het patroontje zeker checken.

Heb je toevallig nog aan de tipi gedacht? want toen je mailde dat hij er aan kwam heb ik het sep verteld en nu... staat hij elke dag aan de brievenbus.
Sorry hè!

wannesraps zei

super mooi kleedje en goed gecombineerd met die gele boordstof!
Maren

jumare zei

mooi

Gerda zei

Geef mij zo'n topkleedje! Geweldig gemaakt!

NelleKus zei

Wow al die kleding in tricot! Super mooi gemaakt. Ben nog steeds een beetje huiverig om met tricot te naaien, misschien toch maar doen.

Petits Pirates zei

Oh, wat mooi. Gelukkig kon je snel fietsen! Want die rol zal nu wel weg zijn...