zondag 12 mei 2013

moederdag

zoals vele mama's en kinderen aller lande, knutselde ook ik voor mijn mama. Op het programma: een mandje krokantje, uit het mooie boek van 2 mede-leuvens-stikselaarsters.
Ik heb het boek in de eerste week gekocht, en vaak door gebladerd, maar eerlijk gezegd was dit de eerste keer dat ik het ook effectief gebruikte. U kent dat wel: hoofd vol plannen, maar tijd, en prioriteiten he...

In mijn hoofd zag ik een mandje in prachtig petit pan toile cirée, tot ik begon te lezen: geen toile cirée, dat krijgt u niet gekeerd... Dus ik ging te raad op facebook, bij het Leuvens stiksel. Na enig beraadslagen, viel mijn euro: ik had nog ikea tafelzeil, dat eerder lijkt op geplastificeerd katoen, en dus soepeler is dan toile cirée.
En omdat ik niet meer bij banier geraakte, besloot ik als vulling ook ikea laderol te grbuiken. Probleem nummer 2: had ik niet in huis, maar mijn mama wel. (dus enkele smsjes en 2 dagen later, was dat geregeld)
Even later stootte ik op probleem nummer 3: in het boek stond de drukknopen op de aangegeven plaats te installeren. Helaas is de aanduiding op het patroon weggevallen. En mijn hoofd was zo suf, dat ik dus helemaal niet door had dat die 2 buitenste flapjes eigenlijk perfect op het middenste flapje passen.... (goed bezig Sara). Maar bon, toen ik dus ging proberen waar ik best mijn kamsnaps zou zetten, viel mijn euro, en voelde ik me lichtelijk beschaamd dat ik achter hulp ging vragen ivm de positie van de drukknopen... 

En omdat mijn ouders fervente fietsers zijn, die ook volgende week weer voor 3 weken op fietsvakantie trekken, maakte ik ook 2 boterhamzakskes om hun bokes in mee te nemen, en proper op te kunnen verorberen. En ik bakte nog enkele koekjes met mijn nieuwe koekjesstempels om ze te vullen ;-)

boterhamzakskes en mandje krokantje
Gelukkige moederdag mama...

moederdag

En natuurlijk waren mijn kindjes mij ook niet vergeten:
Bloemen van De Zoon, en een versje, oorbellen en een juwelendoosje van De Dochter.
Dankjewel lieve schatten!


4 opmerkingen:

Riet (Leven met Liv) zei

't Klinkt als een moeilijke bevalling maar 't resultaat mag er zijn! ;-)

Juffrouw Koekie zei

Ja, idd een fijn pakje!

mijnmamaheetzoet zei

Super

Anoniem zei

Inderdaad een tof cadeautje!
En jij werd ook wel verwend, leuk he!