donderdag 27 maart 2014

amsterdam!!!

Samen met enkele vriendinnen (en nog een blogloze vriendin) , ging ik 2 daagjes naar Amsterdam!
Plannen werden gemaakt, routes uitgestippeld, thalysplaatsen gereserveerd.

Toen stelde zich probleem nummer 1: een 'valies'
Dus maakte ik een aangepaste vinktas uit een pakketje zeeman-theedoeken. Ik zag ze liggen, en wist meteen waarvoor ik ze zou gebruiken. Er kropen 3 van de 4 handdoeken in de tas.

nadien kwamen we aan bij probleem nummer 2: met 4 vrouwen op 1 kamer, misschien moet ik dan maar eens een deftige pyjama zoeken? Ik had al een tijdje een stofje in mijn kast liggen. Heel mooi, maar ik zag er mezelf toch niet in rondlopen... Dan maar een pyjamabroek van maken. Gewoon een los zittende linnen broek snel snel overgetekend, op goed gevoel, turquoise boordband er aan, en klaar!

We zagen scheve huizen,

 gingen lekker eten bij Bazar, een super lekker restaurant gevestigd in een oud kerkgebouw


 deden leuke marktjes
grabbelde leuke vintage handtasjes
deden van sight-seeing
deden van veel terrasjes (hoe later op de dag, hoe meer, om onze pijnlijke voeten te laten rusten)
bezochten leuke stoffenwinkeltjes, en lieten wijselijk die wondermooie, maar toch wel dure libertystoffen hangen
 aten lekkere taart


brachten veel te veel spullen mee naar huis
 
voor de dochter:
 voor mij
nog voor mij
 en voor de kindjes een vleugje nostalgie

Amsterdam: u was geweldig, 
see you again next year!!!












17 opmerkingen:

Twee emmerkes water zei

Dat zag er heel gezellig uit!
en dju, dat doet mij er aan denken dat ik best ook nog een pyjama fabriceer! :o

Pienkel zei

Ziet er uit als een heerlijk tripje! En de tas is geweldig!!

heidi zei

dat zag er mij daar wel supergeslaagd uit :-)

An zei

ik ben ook verliefd op Amsterdam! heerlijke stad! dit doet me eraan denken dat ik dringend nog eens moet gaan :)
en een supermooie tas! ik heb vorige week ook een paar pakketjes handdoeken ingeslagen bij de zeeman, zo'n fleurige motiefjes kon ik niet laten liggen. Ik wist wel dat ik ze niet ging gebruiken voor de afwas, maar was er nog niet uit wat het dan wel zou worden. je hebt me bij deze serieus wat inspiratie gegeven :)

Anoniem zei

Ja, absoluut! Volgend jaar gaan we terug!

Anoniem zei

Ja, absoluut! Volgend jaar gaan we terug!

blogloze vriendin zei

En of!

ikke zei

Laat ik nou ook een set Zeeman theedoeken gekocht hebben, en ook niet om mee te afwassen, jouw tas is erg leuk geworden.

Paspelpoezen zei

Ik was er twee weken geleden en aan de foto's te zien, legden we ongeveer hetzelfde parcours af :-) Morgen eens bij de Zeeman passeren! (An)

Paspelpoezen zei

Ik was er twee weken geleden en aan de foto's te zien, legden we ongeveer hetzelfde parcours af :-) Morgen eens bij de Zeeman passeren! (An)

Zo Geritst by Petr@ zei

Prachtige tas, ben ook maar eens naar de Zeeman geweest... Geweldig die creativiteit van je! Bedankt om het te delen.
groetjes

Lili en spinsels zei

Whoohoo, dank u, gratis reclame voor mijn blog! En geweldig leuke foto's, al was ik er zelf bij ;-)

Lili en spinsels zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Mie Katoentje zei

Leuk weekendje, maar dat kan ook niet anders in Amsterdam. Ik verlies steeds de tijd uit het oog in Kantje Boord, de lingeriestoffenwinkel. En ik denk dat ik dringend eens bij de Zeeman moet stoppen, voor onze flamingogekke dochter. Knappe tas!

Vlijtig Liesje zei

Dat ziet er uit als een gezellige dag! En niet al te druk als ik de foto's zo bekijk.

De scheve huizen vind ik apart.

Camomille zei

Ik zag de handdoeken in de folder staan gisteren en was ook van zin vandaag een pakketje te halen - als ze maar niet uitverkocht zijn wegens té populair :)
Wij deden vorig jaar dezelfde route, de king louie jurkjes met doorgeknipte labels herken ik van het marktje :))

Tattewatteke zei

Zag ook al deze waanzinnig toffe handdoeken in de Zeeman, heb staan twijfelen en heb ze uiteindelijk niet meegenomen. Wat heb ik daar nu een spijt van...