zaterdag 29 januari 2011

mama's got a brand new toy!!!

Op mijn lijstje stond op nr 10: sparen voor een nieuwe naaimachine.
Helemaal op het laatste, omdat ik dacht véél tijd nodig te hebben. Maar een grote meubel-opkuisbeurt en een tripje naar de ecoshop hielp al een stukje. Ik verkocht mijn paspop (maatje 36, want: who am I kidding?), nog wat kinderkleedjes, had het geluk dat nieuwjaar net passeerde en voilà:

Ik kan al 1 puntje afstrepen. En dan nog wel een super leuk!!!
Sneller dan verwacht:
10. sparen voor een nieuwe naaimachine...
Vandaag ging ik naar de sponsor van het leuvens stiksel (beetje extra reclame maken), en kocht mezelf een pfaffke...


Bye bye lieve oude degelijke brother, welkom roos gevaarte! Tijd zal uitwijzen of we vriendjes worden, maar ik hoop uit de grond van mijn hart van wel. Ik heb hard genoeg voor jou gespaard, dus nu zal je gekoesterd en misbruikt worden tegelijkertijd ;-)

8 opmerkingen:

Ta-ti zei

Amai redelijk blits! Binnenkort zal ik "de roze" wel bewonderen tijdens de naailes.

ria zei

amai dat machien gaat serueus moeten werken denk ik. Veel plezier ermee

R!TS zei

Veel plezier met je nieuwe machine!

OCTOPOES zei

Prima aankoop! Deze mama heeft onlangs hetzelfde machien gekocht, weliswaar online. Ge gaat daar veel plezier aan hebben!

Mariken-en-Jef zei

Ik heb dezelfde en wij zijn dikke vriendjes. Niet zo veel siersteken maar een heel degelijke machine.

de vliegjes zei

Hier ook een tevreden eigenaar van Pfaffa. (Pfaff klinkt me te mannelijk en dat is een naaimachine niet :-)
Ik ben er al een half jaar zeer tevreden over, maar ik ken er die er al 15 jaar tevreden over zijn dus dat belooft!

Flavieke prutsemieke zei

Ben je nog tevreden over de aankoop van je Pfaff?
Welke Brother had je dan? Was je er niet meer tevreden over?

Ik ben nu al een paar maanden op zoek naar een nieuwe naaimachine, maar ik kan echt niet kiezen.

Ik had eigenlijk een voorkeur voor een computergestuurde, zoals een Brother of een Janome, met allerlei snufjes zoals een volledig automatisch knoopsgat,... Ik denk dat jouw Pfaff dat niet heeft.
Maar een Pfaff lijkt me dan ook wel een heel degelijke machine, maar misschien wat zwaar om mee te nemen op verplaatsing?

Alle hulp welkom bij het kiezen van mijn naaimachine!

mama saartje zei

ik had een oude heel basis-machine van brother. Knoopsgaten moest je steekbreedte instellen, stof draaien, weer andere steekbreedte, ...
Tijd om mezelf te verwennen met een nieuwe. Ik wou juist geen computergestuurde. Ik wil zelf bepalen wat en hoe. Ik ben voorlopig heel tevreden. En hij is toch al intensief gebruikt. Als ik het gewicht vergelijk met andere, komt het volgens mij overeen, niet echt zwaarder, denk ik.