dinsdag 5 april 2011

instant satisfaction


Op het laatste moment viel mijn stikselavond in het water, dus ik wou iets met snel resultaat waar ik blij om zou worden.
Een rokje voor De Dochter dus. Maar o jee, zoveel ritsen, maar niets bij dat mooie stofje. Geen rimpelrokje dus. En het lazy days rokje vond ik net iets te casual voor school. Dus bedacht ik een combinatie van de 2.

Ik nam 40cm stof en knipte bovenkant 12 cm af voor de boord en knipte dit in 2. (De Dochter haar taille + een cm of 15)




Plooi het grootste stuk en stik aan de zelfkant vast.

Doe hetzelfde voor het halve stuk dat voor taille moet dienen. Maar ik stikte er meteen een rek bij tussen. Plooi nadien dubbel, goede kant buiten.



Stik een rimpeldraadje in de bovenzijde van het grootste deel. En dan moet je beginnen rimpelen en uitpassen om de taille op het rokje te laten passen. Speld de tailleband binnen in het rokje, goede kant op goede kant. Stik vast (en als je een overlock hebt, dan is het meteen afgewerkt).



Verwijder het rimpeldraadje, en werk de onderkant af.


Geef toe: 2 zijnaden stikken, 1 tailleband stikken en de onderkant stikken, als dat geen instant satisfaction is!

Geen opmerkingen: