vrijdag 27 januari 2012

rokjesparade: de basis, maar dan nog wat makkelijker

knipmode rokje aangepast

Nog steeds het knipmoderokje, maar nu met boordstof bovenaan. Niets gewijzigd aan het patroon, enkel de pas bovenaan vervangen door een stuk boordstof, ook dubbel zoals de pas met beleg, zelfde hoogte.
De boordstof is ietsje minder lang dan de heupomtrek. Ik stik ook steeds een rek mee van 5cm breed. De rek is 80% van de lengte. Zo heb je niet steeds het gevoel dat je je rok moet optrekken ;-)

6 opmerkingen:

Jozefien zei

Die stof ligt hier ook te wachten om een rok te worden. Goeie keuze :-).
(Als je met boordstof werkt, valt de rok dan even mooi als zou het met een tailleband zijn?)

mama saartje zei

het valt een beetje anders, ietsje meer 'casual'. Met een stiksel onder de boordstof viel het wel een beetje beter op zijn plaats

Unknown zei

en kan je er dan in? ik heb mijn rits in de katoenen versie echt nodig.

Liezewiezewoes zei

echt zalig eh zo een rokje!

mama saartje zei

Ik kan er wel in, heb niet moeten verbreden. Maar ik moet wel zeggen dat mijn heupen en mijn taille in cm's niet zo veel schillen, en spijtig genoeg wilt dat niet zeggen dat ik smalle heupen heb ;-) Ik heb eerst eens getest met de rits open tot aan de aanzetnaad, en zo passen.

Mini-@-Tuur zei

Een super leuk rokje in een super stofje. Heel tof!