zondag 11 juli 2010

rokjes rokjes rokjes...


kan je nooit genoeg hebben, dus maakte ik donderdagavond nog maar een rokje naar hetzelfde model als mijn vorig, en zoals het hoort: een paspeltje er bij tussen.
En het heerlijke aan rokjes is: ze zijn op een avond af....
Deze keer had ik niet genoeg stof over om de dochter assorti te maken, maar wel om mijn topje op te leuken.
Ik paste mijn tip toe. En hoewel het best wel oké was, ga ik nog wat andere manieren zoeken, want ik heb wel 5 minuten de opening aan het lostornen geweest.

1 opmerking:

vicarno's mama zei

wow zeg, een heel schoon stofje koos je!
Ik doe mijn rits iets anders (anders had ik ook het lostorn-probleem...) Ik naai eerst met de grote steek, de rest met de kleine steek. Dan speld ik de onderkant van mijn rits, torn los, drieg mijn rits vast (dus met de boel opengetornd), stik dan. Zo heb ik het geleerd in die paar naaileskes die ik ooit volgde, en het werkt perfect!