dinsdag 2 oktober 2012

Back to school dress

nee... niet voor De Dochter, maar voor mij ;-)

2 weekends geleden had ik voor de allereerste keer reünie van de middelbare school. Speciaal voor zij die 10-15-20-... jaar zijn afgestudeerd (je mag zelf raden bij welke categorie ik hoor).
En natuurlijk bedacht ik de avond voordien dat ik HE-LE-MAAL NIETS had om aan te doen.
Een nieuw kleedje dus.
Een herwerkte burda 7828 deze keer, want hey, tijd om een nieuw patroon te tekenen, dat had ik niet. Dus ik nam mijn vertrouwde patroontje, en voegde een kraagje toe.

stof: Herbert Textiel

15 opmerkingen:

CarlaK.be zei

Schoon !!! maar euuhh, hoe zit het met de jaskes? ;-)

mama saartje zei

haha, goed dat je het vraagt. Eentje is bijna af, alleen nog knopen en knoopsgaten, maar het zijn knopen die met de hand moeten aangezet worden, en dan blijft dat weer wat langer liggen :-( Maar vanavond heb ik een avondje alleen, dus hopelijk morgen resultaat!

Mama poppemie zei

Heel mooi kleedje en da stofje is geweldig. Je was de ster van de avond zeker ? :)

Janina - Elke dag zaterdag zei

Heel leuk, staat super! En met dit kraagje weer helemaal anders :)

elisanna zei

mooi! hier binnenkort ook reunie...

With love - by Eva zei

Hey, mooi! Ik denk dat ik mij dat patroontje ook eens aanschaf. Leuk hoe je patroontjes telkens een beetje weet aan te passen tot iets origineels! En veel plezier op de reünie!

Mimi zei

waw, hoe knap, een madam met stijl ;-)
liefs, mimi xxx

Juf Sofie en juf Ann zei

heel mooi, hoewel ik er nog een riempje bij zou voorzien...

cindy @ ateliergeorgette zei

wauwie! zo knap zeg...

eva maria zei

Moooooi, zo'n kleedje voor mezelf, daar zou ik me ook eens aan moeten durven wagen ... Tricot zeker?

mama saartje zei

ja, tricot. Ik vind de burda 7828, volgens de manier van mina dotter, wel perfect als eerste tricotprojectje!

ili zei

Echt prachtig !!!!

En toch weer helemaal anders. Dat kleedje is het eerste en voorlopig enige ik kan,
Wil je het patroon van het kraagje niet delen met ons ?

Ik zou je eeuwig dankbaar zijn!

Anouk zei

Ik zou ook erg blij zijn met het patroon of wat tips voor het kraagje!

Createlas zei

Mooi hoor, zowel kleur als patroon staan je geweldig! Terwijl ik dit lees en schrijf zit ik hier toevallig ook in mijn zelfgemaakt kleedje Burda 7828...

mama saartje zei

ik zal er eens werk van maken...