maandag 19 mei 2014

sailor man pants

Toen ik de stof zag liggen in de vitrine van hexagoon, moest ik ze gewoon hebben. Ik wist ook perfect wat ik er mee wou maken: een short voor De zoon!
Eentje met lintjes etc op. Na wat wikken en wegen, en band zoeken in mijn goedgevulde garenkast, ging ik voor de volgende combinatie:

De foto's werden genomen na een hele dag schoolfeest, dus helaas is de broek al vuil en gekreukt. 
Oorspronkelijk had de broek een rits, maar bij het maken, zag ik al meteen dat ze zeker ruim genoeg ging zijn. Ik stikte de gulp dus gewoon toe, en voorzag wel een sierstiksel in de vorm van een ritsflap. Alleen kan je dat niet goed zien op de foto. En ik nam gewoon een rekker voor de tailleband. 
De broek werd ZEER uitvoerig getest, op het schoolfeest en nadien nog op een lentefeest. Ze is Zoon-proof en dus speelproof. Ik denk dat ze nog gaan volgen, en zeker ook nog een lange versie.







stof: hexagoon Leuven
bijpassend T-shirt: WE


3 opmerkingen:

familie in den vreemde zei

Heel stoer inderdaad! Tekende je het patroon zelf?

mama saartje zei

het is een patroon uit knippie, alleen weet ik niet meer welke.

Mie Katoentje zei

Je zoon kan helemaal mee met de marine-stijl deze zomer, knappe short!